reklama

Potešilo ma to a trochu aj sklamalo

Toto ma celkom potešilo po takom hroznom týždni a vízii o nie príliš dobrej budúcnosti som sa aspoň včera vybrala do hypermarketu na hudobnú akciu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Veru nechcelo sa mi z domu nohy vytiahnuť, ale práve túto nie veľmi známu skupinu z Rožňavy som nikdy nevidela hrať na živo a zvedavosť ma premohla a ešte okrem toho to bolo za darmo.

Skupina Sexit sa trošku omeškala, človek ani nevedel, kedy a kde začnú. Prišli dvadsať minút neskôr. Žiaľ hrali v hyper markete a predsa nehrali pre nikoho. Ale. Poviem to inač. Vyzeralo to tak ako by to nikoho nezaujímalo. Ľudia si chodili krížom-krážom, ale mali tam ľudí zo svojho okruhu, ktorých zrejme poznali a ktorí poznali ich a podporovali ich. Ale neznámym pozorovateľom a fanúšikom sme tam boli akurát tak ja s otcom, ale sem-tam si niekto sadol na lavičku a popočúval a hlavne ku koncu, keď bola maďarská pesnička.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chalani začali tureckým pochodom. Veľmi talentovaný gitarista Eugen Palbalász sa prejavil. Veľmi ma sklamalo, že som nepočula bývalého speváka Štefana Hundžu, ktorý tam kedysi bravúrne spieval a hral na basovej gitare. Dnes tam však žiaľ nebol, takže už asi odišiel. Raz už zo skupiny odišiel, ale potom sa vrátil znova.

Je síce pravda, že v skupine spievali obaja gitarista Eugen a bývalý spevák Števo, no on bol hlavným spevákom a to, že Eugen nespieva tak dobre je pravdou. Je skvelý hudobník, človek nemôže byť dobrý vo všetkom.

Akustika bola horšia, oveľa viac bolo počuť nástroje ako speváka. Eugen je však taký šikovný hudobník, že dokáže hrať aj na píšťale, na flaute alebo fujare. Cítiť tam veľký vplyv skupiny Jethrotull. Bola to nejaká prepracovaná inštrumentálka, ktorú nepoznám, ale cítila som sa pri nej ako na koncerte Iana Andersona. Okrem tejto inštrumentálky majú ešte jednú takú trochu jethrotulovskú Búrku v jaskyni, ale tú som od jakživa neznášala a skôr sa tam jednalo o ústne harmoniky a podobne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Okrem tejto inštrumentálky tam hrali množstvo skvelých pesničiek ako Hviezdy, Kde bolo tam bolo, či posledná. Aj na novom cédečku majú vydarené pesničky. Napr. Záverečná alebo Po záverečnej? Prepáčte, názov si celkom nepamätám.

Len jednu nezahrali a to Padá rosa a slzy. To snáď dobre dokáže zaspievať len bývalý spevák Števo Hundža, či jeho synovec Peter Cmorík. Áno, čítate dobre, superstarista a výborný spevák Peter cmorík je synovec bývalého speváka tejto výbornej skupiny, z čoho vyplýva, že to majú v rodine. Takže ten bývalý spevák zo Sexitu je vraj jeho údajným ujom. Vraj aj na Markíze V Smotánke HO RAZ UKAZOVALI, tuším BOLI S Cmorom na nejakom plese, ale mám to z druhej, samozrejme rodinnej ruky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Azda všetci sme sa tešili na výborný Montiho čardáš z uhorských tancov, kde sa skutočne mohla prejaviť genialita a rýchlosť gitaristu a speváka.

Najväčší šok som zažila, keď začali hrať Led zeppelin Starway to heaven, len škoda že bez píšťal, chýbali mi tam veľmi, ale gitarista predsa nemohol hrať na gitare, flaute a ešte aj spievať, no dokonca ani nespieval. Zrejme by to nezvládol, ani si to neviem predstaviť, ale nespieval to o nič lepší spevák, bol to niekto z kapely, čo tam hral na nejakej tamburíne. Tú rýchlu časť ani nespieval, to sa len odhralo a hotovo. Asi preto, že je to najťažšia časť, ktorú by zvládol snáď iba Hundža a to tiež je otázne, či by získal Plantovu farbu hlasu, ale možno ani nie, lebo on má predsa iný hlas. Počula som, že podobný ako ex spevák Roland Orzabal zo skupiny Tears for fears, ale mne sa veľmi nezdá. Ale inač to bolo výborne prevedené. Hovorím stále o prerábke Led zeppelin. Druha KÓPIA Originálu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom začali hrať bielu holubicu. Scorpions, potešilo ma to, ktosi to chcel. Veď aj C durová tónina bola totožná s pesničkou. A predsa mi napadlo, že je to pasca a že spustia omegu vo svojom materinskom jazyku, čo som sa nemýlila.Ana konci hrali nejaký rock’ n roll a potom veľmi podarený blues. Možno od Cream, neviem presne, ale poznala som to.

Skupina Sexit vznikla koncom osemdesiatych rokov, už v roku 1988 skladali pesničky ako: napr.Je to nádherné. Spievali po slovensky, ale svoje pesničky prekladali aj do Maďarčiny.

Je možné povedať, že z počiatku hrali slušný tvrdý heavy metal, kedy vydali album s názvom Pekelný bál, s ktorým sa taktiež prezentovali ako predskokani v Bratislave skupine Iron maiden (1992), avšak treba im vyčítať zlý zvuk na albume.

To sa však potom zmenilo na ďalšom albume s názvom Vták z Atlantiku, kde už počuť aj klávesové nástroje a album už ani z ďaleka nie je taký tvrdý.

Chalani koncertovali po baroch, puboch a kluboch a okrem koncertu Iron Maiden vystupovali napríklad aj vo Fínsku, kde zožali veľký úspech.

V roku 1997 vyhrali súťaž Košický zlatý poklad s pesničkou Som ty, no spevák Štefan Hundža už v skupine nepôsobil. Vtých časoch sa venoval ďalšej rockovej skupine Purple rose a opere vo východoslovenskom štátnom divadle Janka Borodáča v Košiciach, o čom svedčia jeho spevácke kvality.

Nakoniec sa predsa len vrátil, avšak predposledný album, kde bola pesnička Hlava v oblakoch, či posledná, dokonca aj Padá rosa a slzy s orchestrom nepovažujem za vydarený, kvôli veľmi jednoduchým, často prvoplánovým obsahom, zvláštnym zvukom, akoby odfláknutým hraním a častým zlým spevom už spomínaného gitaristu.

Po tomto koncerte sa mi potvrdilo, že skupina Sexit má aj naviac a vie výborne zahrať na živo, čo robí skupinu dobrou skupinou. Minule som premýšľala, že napíšem Petrovi Cmoríkovi a dám mu návrh prespievať najznámejšiu pesničku Padá rosa a slzy, čo by určite pomohlo aj im. Ak si dáte youtube a vyhľadať tento názov nájdete tam aj veľmi vydarenú Cmoríkovu podobu tejto pesničky. VIDNO, že aj jemu táto pesnička sekla na mieru, len by sa musel dohodnúť s chalanmi, ale samozrejme aj s ex spevákom a vlastným ujom.

uvidíme, či sa skupina dočká aj väčšieho úspechu, lebo koňa, ktorý by ich mohol potiahnuť by možno aj mali, záleží na šťastí. Show biznis na Slovensku je častokrát len šťastie a ani dobrým umelcom sa často nepodarí preraziť. Sám Cmorík to mal ťažké, keby niet super stár, možno ho dnes nik nepozná.

Júlia Miškuvová

Júlia Miškuvová

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajná a možno aj vínimočná osobnosť zároveň, ktorá neznáša ľudskú povrchnosť, ale nosí v srdci hlboké duchovné hodnoty. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu