reklama

Všetko sa ruší len kvôli peniazom? Alebo sú navine aj ľudia

Na Slovensku je to už tak. Každé čudo, krátko trvá, resp. v najlepšom treba prestať, aspoň čo sa týka kultúry, nehovoriac o hudbe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ani rádiá už nehrajú to, čo kedysi, práve naopak, nedá sa to počúvať. Rádio už viac-menej ani nie je pre poslucháčov, ale vytvára sa skôr pre tvrdý biznis. Úroveň súkromných rádií na Slovensku prudko poklesla a okrem toho sú takmer všetky rádiá založené na jednom princípe. Tu nejaká téma, vyjadrite sa ku nej. Jedno rádio to spraví a ďalšie, poďme opakovať ako papagáje. Dokonca aj slovenský rozhlas to realizoval, len nie som si istá, či práve ten nebol prvý, no aj keby, tiež už začína naberať komerčné obrátky, no stále trvám na názore, že tu patrí k tomu najlepšiemu, čo tu máme už len z hľadiska informácií, kdežto človek, ktorý počúva súkromnú rozhlasovú stanicu sa takmer nič nedozvie, len nejaké trápne klebety z bulvárnych novín, sem-tam nejaké informácie o life style najmä pre ženy a šport, ale to je všetko. Ale o to nejde.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Píšem o tom preto, lebo mám pocit, že všetko sa ruší. Všetko to začalo spojením rádia Východ, Rebecca, Nai, či B1 do B1, ale nemalo to dlhú trvácnosť, lebo to vytlačili jemné melódie, ktoré nemôžem ani počúvať, ale keď budú hľadať moderátora, prihlásim tam niekoho, kto na to nemá predpoklad, pretože viem, že v jemných melódiách to veľmi hravo zvládne. Naučiť sa a opakovať tri vety dookola, to nie je žiadny problém. Ani púšťať jedno cédečko dookola a pritom je toľko veľa pekných pesničiek, ktoré by nikdy nezahrali.  

Najviac mi bolo ľúto rádia Východ a Rebeci. Že vraj na Slovensku sa neoplatí robiť rádia podľa štýlov a pritom viem, že Rebecu počúvalo veľa ľudí, nehovorím, keby ju rozšírili na východ, tam by mala svojich priaznivcov. A rádio Východ? Veľa ľudí si stále želá nemožný návrat, pretože ako jediná súkromná stanica tam podávala aj dôležité informácie.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom rádio Okey zrušilo veľmi obľúbenú hitparádu Okey gold po desiatich rokoch, lebo nový pán riaditeľ tak rozhodol. Ani tvrdé petície a protesty nepomohli. Napísala som ostrý a kritický list vedeniu, a však nepomohlo to.  

Včerajšok ma už však vážne dorazil, keď som sa dozvedela, že dnes na STVčKE neuvidím novú hitparádu Zlaté hity. A to ešte pán Lučenič v poslednom kole minulého roka jasne povedal, že stretneme sa sedemnásteho, čiže dnes, ale toho sa už žiaľ nedočkáme. Nevidela som to v programe, šla som si zistiť realitu na internet. Pravda sa ukázala. Stv nepodpísala zmluvu a nie sú peniaze. Je to naozaj smutné, že to vydržalo tri mesiace.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím si, že Lučenič to uvádzal dobre. Predsa je to pán hudobník, ktorý ma v hudbe prehľad a to je skutočne vidno. Ľudia tak mohli spoznať staršie skupiny. Ale skončilo to v tom najlepšom a netuším, kde je problém, či v peniazoch, alebo si pán Lučenič pýtal vysoký honorár, na ktorý STV nemá alebo je problém s firmou čiže tou treťou stranou, ktorá program sponzorovala a dodávala. Lenže kde sú potom tie peniaze, keď každý rok platíme za to, čo pozeráme a oni to za naše peniaze rušia? Je to normálne? Keby to spravila súkromná televízia nepoviem ani slovo, ale do kasy verejnoprávnych inštitúcií nejde až tak málo peňazí. Tým nechcem urážať vedenie STV, možno problém je niekde úplne inde, ale myslím si, že peniaze sa stále nájdu a bola by to možnosť výmeny za inú reláciu, ktorá nie je až tak sledovaná, prípadne by sa mohli nájsť iné alternatívne riešenia, ale nie hneď niečo za každú cenu zrušiť, čo ľudia majú radi.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na všetko sú peniaze, len na kultúru nie. Stále sa premrhajú nesprávnym smerom a v tom vidím problém, preto peniaze nie sú, keby s nimi Slovensko vedelo lepšie manipulovať, nejaká tá korunka by sa určite našla, chce to len troška uvažovať. Viem, že týmto nič nevyriešim len ma to veľmi mrzí, že na to musia doplácať nevinní ľudia, čím sa ochudobňujú o poznanie hudobných interpretov, preto prosím vedenie, aby sa ešte skúsilo zamyslieť a dať šancu tejto hitparáde, prípadne niečomu podobnému a uverejniť to aspoň raz za mesiac. Nie je to ktoviečo, ale lepší vrabec v hrsti ako holub na streche.  

Ale ak vás to všetkých, ktorí čítate moje články aspoň trocha poteší, môžem Vám sľúbiť, že ja osobne v predstavovaní známych i neznámych skupín mienim pokračovať i v novom roku, i keď poviem otvorene, často ma to demotivuje, keď nevidím odozvu, ale toto je ten výsledok, že sa o tom nehovorí, všetko sa ruší a nedáva sa tu priestor umelcom, ktorí by si to zaslúžili, len novej a lacnej komercií, preto toto chcem aspoň trochu zmeniť a dáva mi to silu a ďalší dôvod pokračovať v práci, aby som aspoň trochu svojou zásluhou zmenila povedomie. Dúfam, že sa mi to podarí a prinesie to aspoň v čiastočnej miere svoje ovocie.  

Musím povedať, veľmi ma potešilo, že slovenská televízia zaradila seriál 7 rockových vekov, pretože sa človek mohol dozvedieť množstvo nových informácií, i keď aj voči tomuto seriálu som mala pár výhrad, ale samotná televízia za to nemôže, pretože to bola britská výroba. Dúfam, že takýchto dokumentov bude viac. Veď STVto sľúbila, tak budeme čakať.

Júlia Miškuvová

Júlia Miškuvová

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajná a možno aj vínimočná osobnosť zároveň, ktorá neznáša ľudskú povrchnosť, ale nosí v srdci hlboké duchovné hodnoty. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu